logotypelogotype2
image1 image1 image1 image1

Z życia szkoły

Wycieczka klas piątych

Dnia 21 maja odbyła się 2-dniowa wycieczka klas piątych.
Pierwszym etapem wycieczki był Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie.
Kompleks rozciąga się na terenie kilkudziesięciu hektarów, można się po nim poruszać jedynie z przewodnikiem, który przybliża nam zwyczaje poszczególnych gatunków. Z dużą częścią zwierząt mogliśmy być razem na wybiegu, uczestniczyć w karmieniu, a nawet pogłaskać je. Wiele z nich należy już niestety do gatunków zagrożonych wyginięciem, jak wilk, puchacz, cietrzew, głuszec, jarząbek czy kurak leśny. Spotkaliśmy również żubry, jelenie, koniki polskie, łosie oraz bardziej egzotyczne zwierzęta. Odwiedzając  park mogliśmy więc na własne oczy zobaczyć, jak ważna jest ochrona dzikiej przyrody.

Po wizycie w parku przejechaliśmy do bardzo pięknego i malowniczego Olsztyna. Przewodnik opowiedział nam legendę o powstaniu rzeki płynącej przez Olsztyn oraz o tym dlaczego nad jej brzegami jest tak dużo wierzb. Zamek w tym mieście jest wielki i zrobił spore wrażenie nie tylko na uczniach, ale także na nauczycielach. Wszyscy zachwycali się cudownymi sklepieniami oraz rzeźbami. W tym zamku mieszkał i pracował sam Mikołaj Kopernik. Mieliśmy również okazję oglądać sklepienia niebieskie w planetarium uczestnicząc w projekcji „Opowieści o niebie i gwiazdach”.
Wieczorem przenieśliśmy się do „Wilczego Szańca”. Tam znajduje się pensjonat, w którym nocowaliśmy, ale przecież nikt nie jadł jeszcze porządnego posiłku. Uczniowie robili się naprawdę głodni, lecz mądrzy nauczyciele, aby rozbudzić jeszcze bardziej ich apetyt powiedzieli, że muszą dojść do pobliskiej restauracji, gdzie czeka na nich obiad. Najedzeni i mocno zmęczeni wszyscy grzecznie poszliśmy spać ;)
W tej samej pobliskiej restauracji spożyliśmy śniadanie serwowane w formie tzw. szwedzkiego stołu. Po „ogołoceniu” stołu z parówkami, jajecznicą, racuchami, płatkami i herbatą wycieczka zabrała się do zwiedzania „Wilczego Szańca”, który był tajną kwaterą Hitlera podczas II Wojny Światowej . Ze wspaniale opowiadającym przewodnikiem widzieliśmy schrony i bunkry z 3 metrowymi sufitami oraz inne wojskowe budowle z tamtych czasów. Po zaopatrzeniu się w pamiątki i przejażdżce wozem wojskowym cała grupa wsiadła do autokaru, który pojechał w stronę jeziora Nidzkiego. Tam wsiedliśmy na statek i odpłynęliśmy w rejs po jeziorze. Z pokładu statku mieliśmy okazję obserwować kormorany, a nawet przyjrzeć się czapli polującej na ryby.
Po rejsie pozostało nam tylko spożyć obiad w pobliskiej Tawernie i wyruszyć w stronę domu. Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy szczęśliwie do domu. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wycieczkę