logotypelogotype2

2016/2017

"Aktywnie nad morzem!" czyli wycieczka pożegnalna klas trzecich gimnazjum

Tak niedawno zaczynaliśmy naukę w szkole podstawowej, a już za chwilę trzeba będzie się żegnać.
Zanim to jednak nastąpi postanowiliśmy spędzić wspólnie trochę czasu poza szkołą. Przygotowania trwały już od zimy. Dyskusjom dotyczącym miejsca wyjazdu nie było końca. Większością głosów zdecydowaliśmy się na Trójmiasto. Pozostało tylko wybrać miejsca, które chcieliśmy zobaczyć, znaleźć bazę noclegową i ruszać na poszukiwanie przygód.

Skoro świt w poniedziałek 15 maja spotkaliśmy się na dworcu kolejowym. Już w południe powitała nas Gdynia. Po zakwaterowaniu zostało nam mnóstwo czasu, więc zgodnie z planem pojechaliśmy odwiedzić jeden z najpiękniejszych Ogrodów Zoologicznych w Gdańsku Oliwie. Różnorodność zwierząt zachwycała na każdym kroku.
Wieczorem postanowiliśmy jeszcze przywitać się z morzem. Niektórzy nawet odważyli się wziąć krótką kąpiel w zimnych wodach Bałtyku.
Wtorek poświęciliśmy na zwiedzanie Gdańska. Od przewodnika dowiedzieliśmy się, iż jeszcze tydzień wcześniej miasto pokrywał śnieg, a nas powitało ciepło i wspaniałe słońce.
Przespacerowaliśmy się Drogą Królewska, dotarliśmy na  Długi Targ, pokłoniliśmy się Neptunowi. Ulicą Mariacką dotarliśmy do Bazyliki. Większość z nas koniecznie chciała zobaczyć panoramę Gdańska z wieży Bazyliki. Żeby to osiągnąć trzeba było pokonać ponad 400 schodów co nie było łatwe, ale warte wysiłku.
Obowiązkowym punktem na historycznej mapie wybrzeża jest Westerplatte, więc i my nie mogliśmy go ominąć.
W środę wyruszyliśmy do Gdyni. Pierwsze kroki skierowaliśmy do Akwarium Gdyńskiego, gdzie zobaczyliśmy niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata.
Przy starym nabrzeżu w porcie gdyńskim mogliśmy już z daleka podziwiać Statek-Muzeum "Dar Pomorza". My jednak zdecydowaliśmy się zwiedzić polskiego niszczyciela ORP Błyskawica.
Na wieczór zaś zaplanowaliśmy wodne atrakcje. Po męczącym dniu z przyjemnością zanurzyliśmy się w basenach sopockiego Aquaparku. Frajdę sprawiło nam śmiganie po zjeżdżalniach. Niemniej prawdziwym hitem okazała się dzika rzeka. Ponieważ pogoda dopisywała rozegraliśmy mecz piłki wodnej w basenie zewnętrznym.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy porannym spacerem w kierunku Klifu Orłowskiego. Świeże powietrze zaostrzyło apetyt, więc z przyjemnością wróciliśmy na śniadanie.
Trudno było uwierzyć, że to ostatni dzień naszej wyprawy. Spakowaliśmy bagaże, ale zanim wyruszyliśmy na dworzec czekała nas jeszcze jedna atrakcja- spacer plażą do Sopotu i wizyta na „Molo”. Z ogromną przyjemnością maszerowaliśmy boso po rozgrzanym piasku, by po godzinie marszu znaleźć się w Sopocie i móc przejść się najdłuższym nad Morzem Bałtyckim molo.
Droga powrotna plażą minęła zbyt szybko i pozostało nam tylko zabrać bagaże, by wyruszyć w drogę powrotną do domu.
Wspólny czas spędzony nad morzem pozwolił nam nie tylko poznać wiele ciekawych miejsc, ale również siebie nawzajem.  Z ogromną przyjemnością będziemy wracać myślami do Trójmiasta, gdzie spędziliśmy wspaniałe chwile.