logotypelogotype2

2016/2017

Jak to w Górach Świętokrzyskich było...

Wycieczka klas IV a, IV b, V a i I gimnazjum

W połowie maja klasy IV a, IV b, V a i I gimnazjum wybrały się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.
Pierwszego dnia odwiedziliśmy Farmę Iluzji. Spośród mnóstwa różnorodnych atrakcji największe wrażenie zrobił na nas krzywy dom, w którym nasze zmysły tańczyły jak na karuzeli, a niektórzy z wielkim trudem utrzymywali równowagę. Kilka osób miało problem ze znalezieniem wyjścia z labiryntu luster, niektórych przeszywał dreszcz emocji w domu duchów, a jeszcze inni ścigali się na tratwach napędzanych siłą własnych mięśni. Następnie odwiedziliśmy Kazimierz nad Wisłą, gdzie zwiedzaliśmy zamek warowny wybudowany przez króla Kazimierza Wielkiego, wspinaliśmy się na wysoką basztę i na górę Trzech Krzyży, gdzie poznaliśmy legendę tłumaczącą, dlaczego kogut jest symbolem tego miasta. Pobyt w Kazimierzu zakończyło zwiedzanie pięknie zachowanego rynku.

Drugi dzień naszej wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania prehistorycznych kopalni krzemienia. W czasie kilkusetmetrowej wędrówki korytarzami 11,5 m pod ziemią mogliśmy porównać warunki życia i pracy pradawnych ludzi z naszym współczesnym życiem. Dalej udaliśmy się do Bałtowa do Juraparku. Tam podziwialiśmy ponad 100 modeli dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń, wszystkie naturalnej wielkości. Potem w Prehistorycznym Oceanarium oglądaliśmy w okularach 3D nieżyjące już dziś, morskie zwierzęta, tak jakbyśmy wiedzieli je w olbrzymich akwariach. Po tym pokazie udaliśmy się na safari, gdzie obserwowaliśmy ponad 400 zwierząt biegających swobodnie w warunkach zbliżonych do ich naturalnego środowiska. Były to: żubry, wielbłądy, lamy, alpaki, daniele, jelenie, muflony, antylopy, emu, strusie afrykańskie, kuce, osły i zabawne małpki makaki. Na zakończenie bawiliśmy się w parku rozrywki na karuzelach i zjeżdżalniach. Wieczorem braliśmy udział w rozgrywkach sportowych i piekliśmy kiełbaski na ognisku.
Trzeciego dnia wyszliśmy z przewodnikiem na szlak po Górach Świętokrzyskich. Na Łysej Górze zwiedzaliśmy klasztor, a w nim Kaplicę Oleśnickich z relikwiami Św. Krzyża, Muzeum Misyjne oraz słynne Gołoborze. W drodze powrotnej zastanawialiśmy się nad przyszłoroczną wycieczką. Mamy nadzieję, że będzie równie udana.