logotypelogotype2

Ahoj Prago!

Czterodniowa wycieczka uczniów klas V a, V b, VI a i II gimnazjum
do Wrocławia i Czech

W zeszłym tygodniu w dniach od 5 do 8 czerwca odwiedziliśmy naszych południowych sąsiadów.

Dzień I
Nasza podróż zaczęła się we wtorkowy ranek, kiedy wyruszyliśmy do Wrocławia. Podróż mijała w wesołej atmosferze, a pogoda dopisywała. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik Joanna Kanclerska, która pokazała nam najciekawsze miejsca w centrum miasta. Podziwialiśmy Stare Miasto, Stare Jatki, Katedrę na Ostrowie Tumskim, Bibliotekę Ossolińskich oraz niezwykłą rzeźbę miejską Oskara Zięty na Wyspie Daliowej przypominającą srebrną nawę, a przez Wrocławian zwaną żebrem wieloryba. Czas wolny spędziliśmy na rynku, kupując pamiątki, jedząc lody i pączki z legendarnej ciastkarni Blikle’go. Wieczorem dotarliśmy na nocleg do Kudowy Zdroju, gdzie mieszkaliśmy w pięknym zabytkowym pensjonacie Wrzos.

Dzień II
W środę spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem panem Andrzejem Talarkiem i na początku zwiedziliśmy mrożącą niektórym z nas krew w żyłach Kaplicę Czaszek, której ściany i sklepienie pokrywa ok. 3 tys. ciasno ułożonych czaszek i kości ludzkich, ofiar wojen oraz epidemii chorób zakaźnych. Dalsze 20–30 tys. szczątków leży w krypcie pod kaplicą. Potem udaliśmy się do Muzeum Żaby, gdzie obejrzeliśmy film przyrodniczy na temat Sudetów. Następnie wyruszyliśmy do Czech na pieszą wędrówkę po labiryncie Skalnego Miasta. Zachwycaliśmy się tym jednym z najbardziej znanych piaskowcowych terenów wspinaczkowych na świecie i poznawaliśmy lokalne legendy tłumaczące powstanie tych potężnych skalnych gór.  Po powrocie do pensjonatu graliśmy w piłkę nożną, siatkówkę i bawiliśmy się przy ognisku.

Dzień III
Cały czwartek spędziliśmy w stolicy Czech – Pradze. Nasz spacer zaczął się na Hradczanach w największym europejskim kompleksie pałacowym. Zwiedziliśmy katedrę św. Wita, Pałac Prezydencki, Złotą Uliczkę, gdzie w jednym z miniaturowych domków nr 22 żył i tworzył wybitny autor „Procesu” i „Zamku” Franz Kafka. Podziwialiśmy potężny Most Karola, Plac św. Wacława, Ratusz Staromiejski i Parlament Republiki Czeskiej. W czasie wolnym spędzonym na starówce, każdy z nas mógł odpocząć w restauracji, na lodach lub kupić pamiątkowe drobiazgi.

Dzień IV
W piątek rano wyruszyliśmy z Kudowy Zdroju do Wrocławia, żeby zwiedzić tamtejszy Ogród Zoologiczny. Największe wrażenie zrobiło na nas Afrykarium –kompleks 19 olbrzymich akwariów, basenów i zbiorników o łącznej powierzchni 4,6 tys. m² i pojemności ponad 15 milionów litrów wody, gdzie mogliśmy oglądać kilka tysięcy zwierząt reprezentujących około 100 gatunków oraz wspaniałą roślinność tropikalną.
Do Sobolewa dotarliśmy w piątek o północy. W drodze mieliśmy już mnóstwo pomysłów na wycieczkę, którą zorganizujemy w przyszłym roku.